Redovisningskonsult

Låt proffsen ta hand om din redovisning

Vi som färgleverantör märker att bolag som har koll på sin ekonomi är bättre rustade för att få större entreprenader och måleriprojekt inom byggsektorn. Därför har vi startat denna tjänst.

Spar värdefull tid

Genom att låta en redovisningskonsult ta hand om den löpande redovisningen spar du värdefull tid.

Skapa bättre flöden

Bygg- och måleriföretag som tar hjälp med ekonomin får bättre arbetsflöde genom hela verksamheten.

Vinn fler upphandlingar

Med rätt hjälp kommer er verksamhet att bli mer lönsam och ni kommer vinna fler upphandlingar.
Analys av redovisning
Redovisningskonsult

När vi tar hand om din redovisning spar du tid, pengar och energi

Ta hjälp av våra rekommenderade redovisningsbyråer och få en bra partner till ert bolag. Vi ser positiva effekter av att anlita en redovisningskonsult eller annan ekonomipersonal i form av ett ökat antal kunder samt en vinst av värdefull tid. Dessutom är ni alltid uppdaterade gällande lagar och regler.

Våra redovisningskonsulter
Vår process

Fas 1 - Behovsanalys

Efter en första kontakt läser vi igenom de underlag som finns för projektet. Vi gör en uppskattning av arbetets omfattning, tar fram en övergripande plan och gör en behovsanalys.

Vår process

Fas 2 - Besök på plats

Vi gör en analys av arbetet på plats, där vi samlar på oss mer exakt information. Därefter presenterar vi en offert som baseras på den slutgiltiga uppdragsbeskrivningen.

Vår process

Fas 3 - Analys & Måleribeskrivning

Efter att uppdraget accepterats tar vi underlagsprover som vi analyserar i laboratorium. Denna och övriga analyser ligger till grund för måleribeskrivning, kalkyl och mängd/färgförslag som vi därefter levererar. I vissa fall genomförs även referensmålning.

Vår process

Fas 4 - Kontroll och support

Ibland finns externa faktorer som gör att arbetet inte kan genomföras med rätt förutsättningar. Det kontrollerar vi alltid initialt. Därefter finns vi med hela vägen – så att måleriet genomförs på rätt sätt. Uppstår frågor finns vi alltid som support.

Vår process

Fas 5 - besiktning, underhåll och juridik

I den slutliga fasen gör vi en besiktning av arbetet. Vi gör en efterdokumentation inkluderande bland annat produktdokumentation och en underållsplan. Skulle det mot förmodan uppstå en tvist, erbjuder vi juridisk expertis och opartisk extern besiktning vid behov.

Våra redovisningskonsulter
Vår process

Fas 1 - Behovsanalys

Vi gör en behovsanalys där våra erbjudanden anpassas till behövande område. Vare sig det gäller fakturering, bokföring, löneadministration, bokslut eller rapportering. Vi kontrollerar också vilka ekonomisystem som finns att utgå ifrån och hur de kan integreras.

Vår process

Fas 2 - Återkoppling

Efter presentation och analys återkopplar vi med ett övergripande förslag. Ofta passar något av våra färdiga paket – annars skräddarsyr vi ett upplägg för just dig. Som alltid är det dina behov som styr och där är vi alltid flexibla.

Vår process

Fas 3 - Detaljförslag

Ofta behöver man tillsammans revidera det övergripande förslaget. När det är klart går vi in mer i detalj och ser till att de behov som är unika för just ditt företag säkerställs. Vi ser över bokslut och rapporter – i syfte att skapa ett ömsesidigt förtroende.

Vår process

Fas 4 - Färdigt avtal

När detaljerna är på plats och alla är överens signerar vi de avtal och fullmakter som behövs för att sköta uppdraget. Avtalet reglerar de nödvändiga strukturerna för vårt försatta arbete och reglerar vem som gör vad.

Vår process

Fas 5 - Start

Nu är det dags att börja arbeta med den löpande redovisningen! Men först ser vi till att sätta upp ett flöde som gör att kommunikationen blir så smidig som möjligt. Vi installerar mjukvara och ger tillgång till eventuella portaler och hjälpmedel.

Redovisningskonsult

Frigör mer av din tid – kontakta oss idag!

Att få hjälp med redovisningen blir ofta en lättnad för dig som företagare. Hör av dig till oss på telefon, e-mail eller via hemsidan, så ska vi se vad vi kan göra för dig.

Pär Duwe

Pär Duwe

VD
Linda Thorsel

Linda Thorsell

Redovisningskonsult
Visa fler
Visa färre
Boka en Redovisningskonsult

Frigör mer av din tid – kontakta oss idag!

Att få hjälp med redovisningen blir ofta en lättnad för dig som företagare. Hör av dig till oss på telefon, e-mail eller via hemsidan, så ska vi se vad vi kan göra för dig.

Kontakta en Redovisningskonsult
Våra paket

Med våra paket får du precis vad du behöver

För att göra det så enkelt som möjligt har vi paketerat våra tjänster i tre olika paket som vi alltid utgår från. På så sätt kan vi tillsammans snabbt tydliggöra dina behov och vad vi kan göra för just dig

Litet

4 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor,  
via fil 2 ggr/ månad.
ca 30st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 8 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
Visa mer
Visa mindre
Nedåtpekande pil
För samtliga paket ligger följande utanför:
Löneadministration, arbetsgivarintyg, rapportering till Fora, Collectum, SCB m.m. 850kr/h. Kunden sköter fakturering själv och skickar till konsulten alternativt integration med Fortnox.

Mellan

6 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor,  
via fil 2 ggr/ månad.
ca 50st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 12 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
Visa mer
Visa mindre
Nedåtpekande pil
För samtliga paket ligger följande utanför:
Löneadministration, arbetsgivarintyg, rapportering till Fora, Collectum, SCB m.m. 850kr/h. Kunden sköter fakturering själv och skickar till konsulten alternativt integration med Fortnox.

Stort

9 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor,  
via fil 2 ggr/ månad.
ca 150st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 15 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
Visa mer
Visa mindre
Nedåtpekande pil
För samtliga paket ligger följande utanför:
Löneadministration, arbetsgivarintyg, rapportering till Fora, Collectum, SCB m.m. 850kr/h. Kunden sköter fakturering själv och skickar till konsulten alternativt integration med Fortnox.

Redovisningskonsult

Litet
Mellan
Stort
4 000 kr/mån
exkl. moms.
6 000 kr/mån
exkl. moms.
9 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor, via fil 2 ggr/ månad.
ca 30st
ca 50st
ca 150st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 8 000kr
ca 12 000kr
ca 15 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
1 500kr / delägare
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
2 500kr
2 500kr
Kontakt

Hör av dig, så berättar vi mer

Hoppas att vi väckt din nyfikenhet. Har du frågor eller vill boka ett möte? Välkommen att fylla i formuläret – vi ser fram emot att höra från dig.

Som kund hos oss är du i gott sällskap av många andra entreprenörer. Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du ansöka med länken nedan.

Kontakta oss

Formuläret har skickats
Något gick fel när formuläret skulle skickas, kontrollera att informationen är korrekt.