Redovisningskonsult

Låt proffsen ta hand om din redovisning

Som en av Sveriges största färgleverantörer ser vi att bolag som har koll på sin ekonomi också är bättre rustade för att få större entreprenader och måleriprojekt. Därför har vi denna tjänst.

Spar värdefull tid

Genom att låta en redovisningskonsult ta hand om den löpande redovisningen, får du tid över till det du är riktigt bra på.

Skapa bättre flöden

Bygg- och måleriföretag som får professionell hjälp med ekonomin har bättre arbetsflöden genom hela verksamheten.

Vinn fler upphandlingar

Med rätt hjälp kommer din verksamhet att bli mer lönsam. Något som är viktigt för att vinna fler och större upphandlingar.
Analys av redovisning
Redovisningskonsult

När vi tar hand om din redovisning sparar du tid, pengar och energi

Få hjälp av våra rekommenderade redovisningskonsulter. Att vara uppdaterad med gällande lagar och regler ger dig utrymme att tänka på verksamheten. Du frigör värdefull tid så att du kan ta in fler projekt och kunder.

Våra redovisningskonsulter
Vår process

Fas 1 - Behovsanalys

Efter en första kontakt läser vi igenom de underlag som finns för projektet. Vi gör en uppskattning av arbetets omfattning, tar fram en övergripande plan och gör en behovsanalys.

Vår process

Fas 2 - Besök på plats

Vi gör en analys av arbetet på plats, där vi samlar på oss mer exakt information. Därefter presenterar vi en offert som baseras på den slutgiltiga uppdragsbeskrivningen.

Vår process

Fas 3 - Analys & Måleribeskrivning

Efter att uppdraget accepterats tar vi underlagsprover som vi analyserar i laboratorium. Denna och övriga analyser ligger till grund för måleribeskrivning, kalkyl och mängd/färgförslag som vi därefter levererar. I vissa fall genomförs även referensmålning.

Vår process

Fas 4 - Kontroll och support

Ibland finns externa faktorer som gör att arbetet inte kan genomföras med rätt förutsättningar. Det kontrollerar vi alltid initialt. Därefter finns vi med hela vägen – så att måleriet genomförs på rätt sätt. Uppstår frågor finns vi alltid som support.

Vår process

Fas 5 - besiktning, underhåll och juridik

I den slutliga fasen gör vi en besiktning av arbetet. Vi gör en efterdokumentation inkluderande bland annat produktdokumentation och en underållsplan. Skulle det mot förmodan uppstå en tvist, erbjuder vi juridisk expertis och opartisk extern besiktning vid behov.

Våra redovisningskonsulter
Vår process

Fas 1 - Behovsanalys

Vi gör en behovsanalys där våra erbjudanden anpassas till ditt projekt. Oavsett om det gäller fakturering, bokföring, löneadministration, bokslut eller rapportering. Vi kontrollerar också vilka ekonomisystem som finns och hur de kan användas på bästa sätt.

Vår process

Fas 2 - Återkoppling

Efter presentation och analys återkommer vi med ett förslag. Ofta passar något av våra färdiga paket – annars skräddarsyr vi ett till dig. Som alltid är det dina behov som styr.

Vår process

Fas 3 - Detaljförslag

Ofta behöver man tillsammans korrigera det första förslaget. När det är klart går vi in i detalj och ser till att dina unika behov säkerställs. Vi ser över bokslut och rapporter – för att skapa ett ömsesidigt förtroende.

Vår process

Fas 4 - Färdigt avtal

När detaljerna är på plats och alla är överens signerar vi de avtal och fullmakter som behövs för att sköta uppdraget. Avtalet reglerar de nödvändiga strukturerna för vårt arbete och avgör vem som gör vad.

Vår process

Fas 5 - Start

Nu är det dags att börja arbeta med den löpande redovisningen! Först ser vi till att sätta upp ett flöde som gör att kommunikationen blir så smidig som möjligt. Vi installerar mjukvara och ger tillgång till eventuella portaler och hjälpmedel.

Redovisningskonsult

Frigör din tid – kontakta oss idag!

Att få hjälp med redovisningen är ofta en lättnad för dig som företagare. Hör av dig till oss, så berättar vi vad vi kan göra för dig.

Pär Duwe

Pär Duwe

VD
Linda Thorsel

Linda Thorsell

Redovisningskonsult
Visa fler
Visa färre
Boka en Redovisningskonsult

Frigör mer av din tid – kontakta oss idag!

Att få hjälp med redovisningen blir ofta en lättnad för dig som företagare. Hör av dig till oss på telefon, e-mail eller via hemsidan, så ska vi se vad vi kan göra för dig.

Kontakta en Redovisningskonsult
Våra paket

Med våra paket får du precis vad du behöver

För att göra det så enkelt som möjligt har vi paketerat våra tjänster i tre olika paket. På så sätt ser du snabbt vad du kan få hjälp med. Om inget paket passar skräddarsyr vi ett som tillgodoser dina unika behov.

Litet

4 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor,  
via fil 2 ggr/ månad.
ca 30st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 8 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
Visa mer
Visa mindre
Nedåtpekande pil
För samtliga paket ligger följande utanför:
Löneadministration, arbetsgivarintyg, rapportering till Fora, Collectum, SCB m.m. 850kr/h. Kunden sköter fakturering själv och skickar till konsulten alternativt integration med Fortnox.

Mellan

6 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor,  
via fil 2 ggr/ månad.
ca 50st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 12 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
Visa mer
Visa mindre
Nedåtpekande pil
För samtliga paket ligger följande utanför:
Löneadministration, arbetsgivarintyg, rapportering till Fora, Collectum, SCB m.m. 850kr/h. Kunden sköter fakturering själv och skickar till konsulten alternativt integration med Fortnox.

Stort

9 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor,  
via fil 2 ggr/ månad.
ca 150st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 15 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
Visa mer
Visa mindre
Nedåtpekande pil
För samtliga paket ligger följande utanför:
Löneadministration, arbetsgivarintyg, rapportering till Fora, Collectum, SCB m.m. 850kr/h. Kunden sköter fakturering själv och skickar till konsulten alternativt integration med Fortnox.

Redovisningskonsult

Litet
Mellan
Stort
4 000 kr/mån
exkl. moms.
6 000 kr/mån
exkl. moms.
9 000 kr/mån
exkl. moms.
Betalning av leverantörsfakturor, via fil 2 ggr/ månad.
ca 30st
ca 50st
ca 150st
Löpande bokföring av övriga affärshändelser.
Avstämning balans & resultaträkning månadsvis/kvartalsvis.
Rapportering till Skatteverket moms + arbetsgivardeklaration.
Årsbokslut och årsredovisning
ca 8 000kr
ca 12 000kr
ca 15 000kr
Deklarationsblankett K10
1 500kr / delägare
1 500kr / delägare
1 500kr / delägare
Inkomstdeklaration 2
2 500kr
2 500kr
2 500kr
Kontakt

Hör av dig, så berättar vi mer

Har du frågor eller vill boka ett möte? Välkommen att fylla i formuläret – vi ser fram emot att höra från dig!

Ta del av förmåner, mervärden och erbjudanden. Följ länken nedan och bli kund hos oss idag!

Kontakta oss

Formuläret har skickats
Något gick fel när formuläret skulle skickas, kontrollera att informationen är korrekt.